Jak CRM systém pomáhá obchodníkům?

Jedná se o obchodní strategii, která je zaměřená především na zlepšování vztahu se zákazníky. Občas se ale stává, že manažeři k systému přistupují jako k samospásnému řešení, což není správné. Na prvním místě je stále práce obchodníků a CRM systém pouze jejich práci zjednoduší, zrychlí a dodá jí potřebný řád. 

CRM (Customer Relationship Management) systémy umí pomoci obchodním týmům k efektivnější práci a lepším výsledkům.Jak přesně tedy CRM systém obchodnímu týmu pomůže? Rozdělili jsme je do 5 oblastí.

Přehled a plánování

Málokdy má obchodník takový luxus, že má pouze několik málo klientů a pokud to tak je, tak jde většinou o větší a komplikovanější projekty. V obou případech se hodí systém, který pomáhá s organizací práce a řízením projektu. Systém připomene schůzku, zaznamená důležité milníky, uloží dokumenty nebo pošle vašim klientům e-mail. Všechny tyto činnosti vyřídíte z tabletu nebo mobilního telefonu a k informacím se dostanete na několik málo kliknutí

Kontrola a vedení týmu

Chytré CRM dokáže nastavit systém pro celý obchodní tým. Ušetří tak čas obchodníkům i manažerům. Obchodníci mají lepší přehled o svých klientech a manažeři zase o svých obchodnících. Bez CRM systému je manažer odkázán pouze na pohovory s obchodníkem nebo na kontrolu papírových dokumentů. S CRM systémem Infina je sdílení informací rychlé a jednoduché. Manažer si může snadno vyjet vše potřebné o práci konkrétního obchodníka. Zkontrolovat, zda se jednotlivým projektům věnuje podle nastavených priorit, nevyskytují se zde nějaké nesrovnalosti nebo jestli práce na některém klientovi neuvízla na mrtvém bodě.

Analytika

CRM pomůže i se složitou analytikou. Obchodníci mohou na základě svých dat posoudit, zda se jim daří naplňovat plán a potenciál klienta. Manažeři mohou naopak porovnávat výkon jejich obchodníků, zdali mají odpovídající počet schůzek, jednání nebo kontaktů s klienty. Také mohou v systému vyhodnotit, kteří klienti přinášejí požadované výnosy. Vše budete mít přehledně na jednom místě.

Lepší vztahy s klienty

Správné vedení záznamů v CRM systému má nepřímo za výsledek větší spokojenost klienta. Zajímá vás proč? Protože obchodník má přehled o všech jednáních a telefonátech, co se s klienty řešilo, a zdali byly naplněny cíle nebo zaznamenány milníky. Můžete například klientovi oznamovat investiční příležitosti, promo akce či jakékoliv jiné atraktivní nabídky. Klient tak vidí, že je obchodník vždy skvěle informovaný a zná perfektně jeho potřeby. U nás v Infině jsme proto vyvinuli modul událostí, který vám připomene všechny důležité okamžiky. Váš telefonát, e-mail nebo schůzka přijde vždy v ten správný čas a vy nic nezmeškáte.

Kontinuita

Občas nastane situace, že od vás obchodník odejde, což je nepříjemné nejen z pohledu hledání náhrady, ale především zdlouhavé předávání dat. Pokud obchodník svá data o klientech uchovával ve vlastních tabulkách nebo dokonce v papírové podobě, firma musí kontakty a stav projektu složitě dohledávat v dokumentech, utřídit a předat nástupci. S CRM systémem je vše jednodušší. Všichni pracují ve stejném prostředí, které perfektně ovládají. Pokud obchodník zaznamenává údaje o své práci a projektu poctivě, je tak předání klienta novému obchodníkovi jednoduché. Buď už ve firmě pracuje a CRM ovládá nebo je jeho zaučení rychlé a snadné, protože mu zvládne pomoci každý z kolegů. 

V Infině si zakládáme na tom, že náš CRM systém jsme navrhli my – obchodníci, pro obchodníky. Původně jsme ho navrhli sami pro sebe a vylepšili ho tak, aby nám pomohl šetřit čas a plánovat práci celého týmu. Až když se nám osvědčil, šli jsme s ním ven. Právě teď můžete zkusit Infinu CRM na 30 dní zdarma.

Powered by Froala Editor